Sunday, June 13, 2010

Istana Maimun



Istana Maimun adalah salah satu dari ikon kota Medan, Sumatra Utara, terletak di kelurahan Sukaraja, kecamatan Medan Maimun.

Didesain oleh arsitek Italia dan dibangun oleh Sultan Deli, Makmun Al Rasyid Perkasa Alamsyah pada 1888, Istana Maimun memiliki luas sebesar 2.772 m2 dan 30 ruangan.

Istana Maimun menjadi tujuan wisata bukan hanya karena usianya yang tua, namun juga desain interiornya yang unik, memadukan unsur-unsur warisan kebudayaan Melayu, dengan gaya Islam, Spanyol, India dan Italia, namun sayang keadaanya kurang terurus sekarang. Jika kita melewati tempat ini pada sore hari, kita bahkan bisa melihat anak-anak bermain sepak bola di halaman istana ini.

English:

Palace is one of the icons of Medan, North Sumatra, is located in the village of Talbot, Maimun Medan district.

Designed by Italian architect and built by the Sultan of Deli, Ma'mun Al Rashid Perkasa Alamsyah in 1888, palace has an area of 2772 m2 and 30 rooms.

Palace became a tourist destination not only because of old age, but also the unique interior design, combining elements of the cultural heritage of Malays, with Islamic style, Spain, India and Italy, but unfortunately condition was less taken care of now. If we pass this place in the afternoon, we could even see the kids playing soccer in the courtyard of this palace.

No comments:

Post a Comment


My Ping in TotalPing.com
Get paid To Promote at any Location